تاریخچه عکاسی تبلیغاتی

تاریخچه عکاسی تبلیغاتی : امروزه عکاسی تبلیغاتی یا تجاری به صنعتی تبدیل شده که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. عکاسی تبلیغاتی همیشه به معنای ایجاد تیم‌های بزرگ برای تبلیغات و تجارت نیست. وظیفه عکاسان تبلیغاتی ایجاد عکس‌هایی با کیفیت بالا است که می‌توانند برای اهداف تجاری، صنعتی، بازاریابی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرند.

زمان ایجاد آن

در طی جنگ جهانی اول عکاسی تبلیغاتی و صنعتی رشد پیدا کرد و بسیاری از صنایع سعی کردند تا از طریق عکاسی تبلیغاتی مشتریان بالقوه خود را از مزایای محصولات خود آگاه سازند. در مدت زمان کوتاهی پس از پیدایش صنعت عکاسی تبلیغاتی، بسیاری از تولیدکنندگان دریافتند که با استفاده از عکس‌های مناسب می‌توانند به جذاب‌تر شدن محصولات خود کمک کنند.

در دهه ۱۸۲۰ اولین عکس دائمی گرفته شد و از آن زمان حرفه عکاسی توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. البته این عکس با هدف تبلیغاتی تهیه نشده بود. در قرن بیستم، با پیشرفت این تکنولوژی افراد زیادی به صنعت عکاسی تبلیغاتی رو آوردند.

عصر دیجیتال

از سال ۱۹۸۵ با به وجود آمدن تکنولوژی دیجیتال، صنعت عکاسی نیز دچار تحولات فراوانی شد. عکس‌های دیجیتال از مزایای زیادی همچون استفاده آسان و قبلیت ذخیره در کامپیوتر برخوردار هستند. این امر موجب تکامل عکس‌ها، پیشرفت در زمینه عکاسی و قابلیت ویراستاری عکس شد.

 

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید