تاثیر عکاسی بر درآمد

اگر به عکاسی به عنوان یک شغل نگاه می‌کنید، بهتر است بیش از گذشته به عکاسی تبلیغاتی یا همان عکاسی صنعتی اهمیت بدهید. تاثیر عکاسی بر درآمد بسیار عالی و یکی از پولسازترین و موفق‌ترین ژانرهاییست که هر عکاسی می‌تواند برای کسب درآمد به آن روی بیاورد.

خیلی از افراد به عکاسی به چشم یک هنر فردی یا حتی یک هنر تفریحی نگاه می‌کنند و اعتقاد دارند که امکان کسب درآمد ( درآمد بسیار ) از عکاسی وجود ندارد. شاید در مورد بعضی از سبک‌ها این حرف درست باشد و حداقل در ایران نتوان از بعضی سبک‌های عکاسی کسب درآمد کرد.

مقایسه وضعیت عکاسی ایران و جهان

من به شخصه این موضوع را کاملا قبول دارم که شرایط عکاسی در خارج از ایران بسیار راحت‌تر بوده و خیلی از شرایط و قوانین نامعقول وجود ندارد. برای مثال شما در کانادا یا آمریکا می‌توانید دوربین و سایر تجهیزاتتان را برداشته و از هر جایی که می‌خواهید عکاسی کنید، بدون اینکه کسی حرفی به شما بزند؛ اما در ایران برای عکاسی از حتی یک پارک طبیعی، باید از هفت خوان رستم گذر کنید!

این موضوع برای عکاسی تبلیغاتی هم صادق است؛ شما برای ارائه کار خود محدودیت‌های بسیار زیادی خواهید داشت که البته این به کالا هم مربوط است. برای مثال افرادی که در عکس استفاده می‌کنید یا کالاهایی که می‌خواهید ارائه دهید نباید از قوانین جمهوری اسلامی خارج باشند.

اما بیایید از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم؛ مدت زیادی از همه گیر شدن عکاسی تبلیغاتی در ایران نمی‌گذرد و هنوز خیلی راه‌های نرفته وجود دارد. پس این یک بازار کار بکر و دست نخورده است که جای پیشرفت و پول درآوردن زیادی دارد. پس درست است که در ایران شرایط عکاسی آنقدر هم ساده نیست، اما جای پیشرفت در آن بسیار بیشتر از سایر کشورهاست.

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال نمایید