درباره رشته عکاسی

درباره رشته عکاسی بیشتر بدانیم : هنگامی که عکس های اولیه با دوربین های خیلی ابتدایی و سطح پایین گرفته می‌شدند کیفیت تصاویر قابل قیاس با زمان حال نبود زیرا تجهیزاتی که امروزه در اختیار عکاسان است باعث شده که در این زمینه بسیار پیشرفته تر و با کیفیت تر عمل کنند.

توانایی های لازم

افرادی که مایلند در رشته عکاسی تحصیل کنند باید هنر دیدن را داشته باشند. داشتن چشمان هوشیار و جستجوگر برای پیدا کردن مکان ها اشیا و حوادثی که اتفاق می‌افتد بسیار مهم است. دیدن و ثبت چیز های پیش پا افتاده ولی زیبا و غیر معمول باعث تفاوت دید عکاس و سایر افراد می‌شود. کسانی که به شغل عکاسی روی می‌آورند باید در محیط جامعه باشند و پر جنب جوش باشند و عکاس شکار لحظه هاست و باید در ساعت های مختلف شبانه روز بتواند در مکان های مختلف حضور داشته باشد و لحظه ها را ثبت کند. کسانی که رشته عکاسی را مطالعه می کنند باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشند و مطالعه زیاد داشته باشند که بفهمند چه زمانی و کجا از کسی باید اتفاق بیفتد و آن فرد می‌تواند عکاسی کند.

تعداد واحدها این رشته

دروس پایه : 32 واحد

دروس اصلی : 23 واحد

دروس تخصصی : 56 واحد

دروس اختیاری : 10 واحد

بازار کار در ایران

بیشتر فارغ‌التحصیلان‌ رشته‌ عکاسی‌ جذب‌ مطبوعات‌ می‌شوند زیرا امروزه شاهد گسترش‌ مطبوعات‌ و نیاز آنها به‌ عکاسانی‌ خلاق و هنرمند هستیم‌. برپایی‌ نمایشگاه‌های‌ صنعتی‌ متعدد و توجه‌ به‌ آگهی‌های‌ تجاری‌ و فرهنگی‌ نیز باعث‌ شده‌ است‌ که‌ تعداد زیادی‌ از فارغ‌التحصیلان‌ جذب‌ عکاسی‌ تبلیغاتی‌ بشوند، حوزه‌ انتشارات‌ نیز تعداد دیگری‌ از فارغ‌التحصیلان‌ این‌ رشته‌ را به‌ کار گرفته‌ است‌ و با کمال‌ تأسف‌ تعدادی‌ از فارغ‌التحصیلان‌ نیز استودیو باز کرده‌ یا به‌ عکاسی‌ از مراسم‌ و میهمانی‌ها می‌پردازند در حالی‌ که‌ برای‌ کار در یک‌ آتلیه‌ عکاسی‌ نیاز نیست‌ که‌ دانشجو چهار سال‌ در دانشگاه‌ تحصیل‌ کند بلکه‌ می‌توان‌ طی‌ چند ماه‌ به‌راحتی‌ فن‌ عکاسی‌ را فرا گرفت‌ و یک‌ آتلیه‌ عکاسی‌ باز کرد.

 

 

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید