کنون یا نیکون ؟

در اصل این دو مدل شباهت های زیادی با هم دارند ولی خب برای جواب این سوال که کنون یا نیکون بهتر است در ادامه توضیح میدهیم .

سنسور

هر دو برند دوربین هایی با سنسورتقریبا هم اندازه ارائه می دهند، اما کیفیت تصویر فقط در اندازه سنسور خلاصه نمی شود.درست در زمانی که یک برند تصور میکند که در ساخت سنسور جهش پیدا کرده آن یکی نیز برگ برنده ای رو کرده و سبقت میگیرد.

اکثر دوربین های اخیر نیکون با حذف فیلتر low-pass بدون ایجاد نویر و اعوجاج باعث افزایش شارپنس تصویر میشود .اما از طرفی کانن تمرکز خود را بر روی مگاپیکسل گذاشته است .در دوربین کنون EOS 5DS R با اینکه فیلتر low-pass حذف نشده اما دوربین به سنسور 50 مگاپیکسلی مجهز شده است که باعث میشود تصویری با رزولوشن 5792 * 8688 ثبت کند در صورتی که در مدل نیکون D 810 با سنسور 36 مگاپیکسلی تصویری با رزولوشن 4912 * 7360 ثبت می کند. رزولوشن بالاتر اجازه چاپ با ابعاد بزرگتر و برش تصویر بدون افت کیفیت را می دهد.

سرعت

سرعت فوکوس اتو ماتیک در هر دو برند اختلافی زیادی ندارد. اما تفاوت نامحسوسی در سرعت عکاسی در حالت پیاپی دارند . سرعت بالا ی عکاسی پیاپی در دوربین های DSLR کمی به سختی یافت می شود در صورتی که در دوربین های mirror-less براحتی میتوانیم سرعت عکاسی پشت سرهم 10fps را بیابیم .دوربین های DSLR دارای ادوات بیشتر برای ثبت تصویر هستند که در نتیجه برای رسیدن به سرعت بالاتر برای ثبت تصویر پیاپی کمی دشوارتر است.

عملکرد

عملکرد بین این دو مارک بسیار شبیه است، اما در مورد عملکرد دوربین ها، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. اصطلاحات مربوط به یک کانن با یک نیکون ، برای تازه‌کارها متفاوت است . درنیکون روی حالت “ S “ ودر کانن “ TV“ که هر دو نشان‌دهنده حالت اولویت سرعت شاتر هستند . نیکون همچنین از اصطلاحات ساده‌تر برای حالت‌های فوکوس خودکار استفاده می‌کند .کمی ساده‌تر است تا به یاد داشته باشید که فوکوس خودکار در نیکون Continuous Autofocus و درکنون Al Servo Autofocus است.

 

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال نمایید