عکاسی با موبایل

این روزها، عکاسی آن قدر کار ساده‎ای است که حتی اگر یک گوشی هوشمند به کودکی دو ساله بدهید می‎تواند به صورت تصادفی یک عکس قابل قبول بگیرد. به همین دلیل است که باید بتوانید سطح مهارت‎های عکاسی با موبایل خود را به نسبت گذشته بالا ببرید.

در ادامه به نگاتی اشاره میکنیم که با رعایت آن میتوانید عکس های مناسبی را خلق نمایید :

  1. گزینه های خود را محدود نکنید

اولین نکته عکاسی با موبایل این است که هرگز تصور نکنید اولین عکسی که می‎گیرید برای انتشار در اینستاگرام به اندازه کافی خوب است. از نورپردازی نامناسب که باعث محو شدن تصاویر ممکن است شود گرفته تا موارد متعدد دیگر روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهند گذاشت.

2. به دنبال اماکنی با زیبایی فوق العاده بگردید

3. از زوایایی متفاوت عکس بگیرید

4. از شرایط نورپردازی استفاده کنید

5.به هنگام شفق صبحگاهی و ساعت طلایی عکس بگیرید

چه کسی رنگ‎های اشباعی که غروب و طلوع خورشید به وجود می‎آورند را دوست ندارد؟ در زمان ساعت طلایی (به ساعات اولیه پس از طلوع خورشید و چند ساعت قبل از غروب آفتاب گفته می‌شود) عکس‎های خود را بگیرید و انتظار تولید تصاویری با رنگ‎های غنی و شفاف را داشته باشید .

6. به شکل افقی عکس بگیرید

7. به سوژه نزدیک شوید

8. صحنه عکاسی را قاب بندی کنید

9.به دنبال تقارن بگرید

10. بهترین شرایط را برای گوشی هوشمندتان فراهم کنید

مهم نیست چه زمانی، کجا یا چطور تصمیم می‎گیرید با گوشی هوشمند خود عکس بگیرید، همیشه مطمئن شوید که گوشی‎تان در بهترین شرایط خود قرار دارد.

به نکاتی مانند شارژ کامل آن دقت کنید و مطمئن شوید لنزها تمیز است، یعنی هر گونه اثر انگشت، چربی و آلودگی را پاک کنید که بزرگترین دشمنان کیفیت تصاویر شما محسوب می‎شوند.

همچنین، حواستان باشد فضای خالی به اندازه کافی روی گوشی وجود دارد تا بتوانید تصاویری با بالاترین کیفیت ممکن بگیرید. یقینا این خواسته شما نیست که در حال عکاسی ناگهان متوجه شوید دوربین باتری شما در حال تمام شدن است یا جای کافی برای ذخیره‎سازی عکس ندارید.

 

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال نمایید