عکاسی در شب

عکاسی در شب و گرفتن تصاویر خیره کننده در تاریکی شب به آسانی آنچه تصور می شود نیست. حتی اگر مهارت در اصول عکاسی در شب را یاد گرفته باشید، عوامل مختلفی وجود دارد که باعث می شود این نوع عکاسی نسبت به عکاسی روز کمی دشوار باشد.

1 – پیش زمینه فراموش نشود

فراموش کردن پیش زمینه اشتباه رایجی است که بسیاری هنگام یادگیری عکاسی در شب مرتکب می شوند. در واقع، این فقط مبتدیان نیستند که این کار را می کنند بلکه در خیلی از مواقع عکاسان حرفه ای نیز این موضوع را فراموش می کنند.

داشتن یک ترکیب قوی به همان اندازه که در نور روز اهمیت دارد در گرفتن عکس شب نیز مهم است. با این حال، شما هنوز هم می توانید یک تصویر چشمگیر و با یک ترکیب قوی از شب دریافت کنید. شما می توانید با تمرکز بر پیش زمینه یک عکس چشمگیر و منحصر به فردی داشته باشید.

2 – تمرکز دستی

با وجود بهبود مداوم فناوری و دوربین های مدرن DSLR، فوکوس خودکار هنوز موقع عکاسی در شب کار خوبی ارائه نمی دهد، مخصوصاً اگر از مناظر تاریک عکس می گیرید.

دوربین قادر نیست جزئیات را به روشی که ما می بینیم ببیند و هنگامی که در نور کم عکاسی می کنید، برای جمع آوری اطلاعات کافی تلاش می کند. از آنجا که دوربین قادر به یافتن نقطه مرجع نیست، فوکوس خودکار به خوبی کار نمی کند.

برخی نکات دیگر

  • با نور ماه آشنا باشید
  • از آلودگی نور خودداری کنید

 

 

 

 

لطفا ما را در اینستاگرام دنبال نمایید